czwartek, 23 września 2010

Kulinarnie: Zupa kremowa z dyni



Dzisiaj będzie nieco inaczej, bo kulinarnie. Przyznam, ze nie jest to moja najmocniejsza strona, choć myślę ze do złych "kucharek" nie należne. Ciągle się uczę i ostatnio nawet sporo eksperymentuje. A ze nadeszła jesienna pora, będzie i u mnie nieco sezonowo.  A oto moje ostatnie odkrycie kulinarnie: Przepis na zupę z dyni. Przyrządzenie jest łatwe i nie zabiera wiele czasu. Składniki również proste, praktycznie w każdej kuchni dostępne. W efekcie zupka smaczna, zdrowa, ciesząca oko, bo kolor ma fantastyczny.

 Składniki:
  • 1 średnia dynia
  • 2 duże ziemniaki
  • 2 marchewki
  • 1 duża cebula
  • Pietruszka
  • 1 łyżka margaryna lub oleju
  • 500 ml rosołu
  • sol, pieprz, gałka muszkatołowa


  Sposób przyrządzenia
Dynie, ziemniaki, marchewkę, cebule obieramy i kroimy w kostkę. Dynie staramy się oczyścić z pestek. W garnku podsmażamy lekko cebule i dusimy. Następnie dodajemy pokrojona dynie, marchewkę i posiekana pietruszkę. Całość zalewamy 500 ml rosołu i gotujemy na małym ogniu. Ziemniaki dodałam nieco później , bo z reguły szybciej robią się miękkie.


Wszystko gotujemy jeszcze chwilkę, a następnie miksujemy.  Jeżeli zupa jest za gęsta dodajemy jeszcze trochę rosołu i przyprawiamy do smaku. Do zupy już na talerzu dodałam dwie małe łyżeczki kwaśnej śmietany.
Jeżeli ktoś nie lubi zupy kremowej można jej nie miksować lecz dodać nieco słodkiej śmietany, doprawić do  do smaku i w ten sposób serwować.


Mnie i mojej Aluni zupka bardzo smakowała, bo była lekka i naprawdę pyszna.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz